Zásady ochrany osobních údajů
Cílem těchto Zásad zpracování osobních údajů určených pro zákazníky společnosti Domky srdcem, s.r.o., IČO: 10793089, se sídlem Půlkruhová 186/11, 160 00 Praha 6 („Zásady“ a „Prodávající“), je informovat zákazníky o tom, jaké osobní údaje o nich Prodávající jako správce zpracovává při prodeji zboží v e-shopu Prodávajícího a poskytování souvisejících služeb, při návštěvách internetové stránky provozované Prodávajícím a kontaktech s potenciálními zákazníky Prodávajícího, k jakým účelům a jak dlouho Prodávající tyto osobní údaje v souladu s platnými právními předpisy zpracovává, komu a z jakého důvodu je může předat, a rovněž informovat o tom, jaká práva zákazníkům v souvislosti se zpracováním jejich osobních údajů náleží.
Tyto Zásady se týkají zpracování osobních údajů zákazníků a přiměřeně i jejich zástupců či kontaktních osob, zájemců o zboží a služby, návštěvníků internetových stránek provozovaných Prodávajícím („zákazník“), a to vždy v rozsahu osobních údajů odpovídajícím jejich postavení vůči Prodávajícímu.
Tyto Zásady jsou vydány v souladu s nařízením (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů („nařízení“ nebo „GDPR“) za účelem zajištění informační povinnosti společnosti O2 jako správce dle čl. 13 GDPR.
A. Kategorie osobních údajů
Osobním údajem je jakákoli informace, která se vztahuje k fyzické osobě, kterou je Prodávající schopen identifikovat. V souvislosti s prodejem zboží a poskytováním souvisejících služeb může ze strany Prodávajícího dojít ke zpracování následujících kategorií osobních údajů.
1. Základní osobní identifikační údaje a adresní údaje
Takové údaje jsou nutné pro uzavření a plnění smlouvy. Jedná se zejména o:
- jméno a příjmení
- název obchodní firmy
- IČO, DIČ
- poštovní adresa
- adresa sídla nebo místa podnikání
- fakturační adresa
- identifikační údaje zástupce zákazníka nebo kontaktní osoby, kterou zákazník určí
- identifikační údaje plátce vyúčtování
- bankovní spojení
- smlouva
2. Kontaktní údaje
- kontaktní telefonní číslo
- kontaktní e-mail
3. Údaje o zakoupeném zboží, certifikaci
- druh a specifikace poskytovaného zboží a služby
4. Údaje z komunikace mezi Prodávajícím a zákazníkem
Tyto údaje vznikají při komunikaci související s poskytováním zboží a služeb mezi Prodávajícím a zákazníkem. Jedná se o písemnou a elektronickou komunikaci se zákazníkem.
5. Údaje zpracované na základě vašeho souhlasu
Zpracování těchto údajů není nezbytně nutné k plnění smlouvy nebo zákonných povinností či k ochraně oprávněných zájmů Prodávajícího. Jedná se zejména o:
- kontaktní údaje v případě, že se nejedná o zákazníka Prodávajícího (jsou zpracovány na základě souhlasu s marketingovým oslovením)
- záznamy o chování na internetových stránkách spravovaných Prodávajícím získané z cookies v případě povolení cookies ve webovém prohlížeči (jsou zpracovány pro vylepšení provozu internetových stránek provozovaných Prodávajícím, internetovou reklamu a v případě souhlasu se zpracováním osobních údajů pro obchodní účely jsou tyto údaje zpracovány společně s ostatními osobními údaji pro tento účel)
B. Účely, právní důvody a doby zpracování osobních údajů
Rozsah zpracovávaných údajů závisí na účelu zpracování. Pro některé účely je možné zpracovávat údaje přímo na základě smlouvy, oprávněného zájmu Prodávajícího nebo na základě zákona (bez souhlasu), pro jiné pouze na základě souhlasu.
1. Zpracovávání z důvodu plnění smlouvy, plnění zákonných povinností a z důvodu oprávněných zájmů Prodávajícího
Poskytnutí osobních údajů nutných pro plnění smlouvy, plnění zákonných povinností Prodávajícího a pro ochranu oprávněných zájmů Prodávajícího je povinné. Bez poskytnutí osobních údajů k těmto účelům by nebylo možné zboží a služby poskytovat. Ke zpracování osobních údajů pro tyto účely Prodávající nepotřebuje souhlas, nicméně proti zpracování osobních údajů pro účely oprávněných zájmů Prodávajícího je možné podat námitku. Zpracování z důvodu plnění smlouvy a plnění zákonných povinností nelze odmítnout.
Jedná se zejména o tyto základní dílčí účely:
- poskytování/dodání zboží nebo služeb (plnění smlouvy)
- vyúčtování zboží nebo služby (plnění smlouvy)
- plnění zákonných daňových povinností (plnění zákonných povinností)
- spory se zákazníkem (oprávněný zájem Prodávajícího)
- procesy spojené s identifikací zákazníka (plnění smlouvy)
- přímý marketing a obchodní sdělení (formou SMS, e-mailu, tele sales) s nabídkami zboží a služeb Prodávajícího (oprávněný zájem)
Osobní údaje pro tyto dílčí účely jsou zpracovány v rozsahu nutném pro naplnění těchto účelů a po dobu nutnou k jejich dosažení nebo po dobu přímo stanovenou právními předpisy. Poté jsou osobní údaje vymazány.
V případě jednání mezi Prodávajícím a zájemcem o zboží nebo služby Prodávajícího, které nebylo završeno uzavřením smlouvy, je Prodávající oprávněn zpracovávat poskytnuté osobní údaje po dobu 3 měsíců od příslušného jednání.
U zákazníků Prodávajícího je Prodávající oprávněn v případě, že mají splněny veškeré své závazky vůči ní, zpracovávat jejich základní osobní, identifikační údaje, kontaktní údaje, údaje o zboží a údaje z jejich komunikace s Prodávajícím po dobu nezbytně nutnou k naplnění účelu Prodávajícího.
V případě zakoupení zboží nebo služeb od Prodávajícího je Prodávající oprávněn zpracovávat základní osobní, identifikační a kontaktní údaje zákazníka, údaje o zboží a údaje z komunikace mezi zákazníkem a Prodávajícím po dobu 4 let ode dne uplynutí záruční doby na zboží.
Faktury vystavené Prodávajícím jsou v souladu s § 35 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, archivovány po dobu 10 let od jejich vystavení. Z důvodu nutnosti doložit právní důvod pro vystavení faktur jsou po dobu 10 let ode dne ukončení smlouvy archivovány i zákaznické smlouvy (objednávky).
2. Zpracovávání cookies z internetových stránek provozovaných Prodávajícím
V případě, že má subjekt ve svém webovém prohlížeči povoleny cookies, zpracováváme o něm záznamy chování z cookies umístěných na internetových stránkách provozovaných Prodávajícím, a to pro účely zajištění lepšího provozu internetových stránek Prodávajícího a pro účely internetové reklamy Prodávajícího.
C. Předání osobních údajů jiným správcům
Prodávající v rámci plnění svých zákonných povinností předává osobní údaje správním orgánům a úřadům stanoveným platnou legislativou.
D. Zpracovatelé osobních údajů
Prodávající při plnění svých závazků a povinností ze smluv využívá odborné a specializované služby jiných subjektů. Pokud tito dodavatelé zpracovávají osobní údaje předané od Prodávajícího, mají postavení zpracovatelů osobních údajů a zpracovávají osobní údaje pouze v rámci pokynů od Prodávajícího a nesmí je využít jinak. Jde zejména o činnost znalců, advokátů, auditorů, správu IT systémů, internetovou reklamu, obchodní zastoupení nebo servisních partnerů. Prodávající každého dodavatele pečlivě vybírá a s každým uzavírá smlouvu o zpracování osobních údajů, ve které má zpracovatel stanoveny přísné povinnosti k ochraně a zabezpečení osobních údajů.
Zpracovateli jsou společnosti se sídlem na území České republiky.
E. Způsob zpracování osobních údajů
Prodávající zpracovává osobní údaje ručně. Prodávající vede evidenci veškerých činností, při kterých dochází ke zpracování osobních údajů.
F. Obchodní sdělení
Pro obchodní sdělení Prodávajícího užívá Prodávající zkratku OS nebo jiné vhodné označení, ze kterého je zřejmé, že uvedené sdělení je obchodním sdělením ve smyslu platných právních předpisů. Z obchodních sdělení zaslaných Prodávajícím je vždy zřejmé, že Prodávající je jejich odesílatelem. Obchodní sdělení zasílá Prodávající na kontakty zákazníků na základě oprávněného zájmu Prodávajícího, a to jen do doby, než vysloví námitku proti zpracování osobních údajů.
G. Informace o právech subjektů údajů v souvislosti se zpracováním osobních údajů
Subjekt údajů má v případě, že je pro Prodávajícího identifikovatelnou fyzickou osobou a prokáže Prodávajícímu svoji totožnost, níže uvedená práva.p>
1. Právo na přístup k osobním údajům
Dle čl. 15 GDPR má subjekt údajů právo na přístup k osobním údajům, které zahrnuje následující práva:
- získat potvrzení, zda Prodávající zpracovává osobní údaje,
- získat informace o účelech zpracování, kategoriích dotčených osobních údajů, příjemcích, kterým osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny, plánované době zpracování, o existenci práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se subjektu údajů nebo omezení jejich zpracování nebo vznést námitku proti tomuto zpracování, právu podat stížnost u dozorového úřadu, o veškerých dostupných informacích o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od subjektu údajů, skutečnosti, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování, o vhodných zárukách při předání údajů mimo EU,
- získat kopii osobních údajů v případě, že nebudou nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob.
V případě opakované žádosti bude Prodávající oprávněn za kopii osobních údajů účtovat přiměřený poplatek.
Právo na potvrzení o zpracování osobních údajů a na informace bude možné uplatnit písemně na adrese sídla Prodávajícího.
Prodávající v rámci žádostí o kopii údajů neposkytuje dokumenty jako např. smlouvy či faktury, které již odběratel od Prodávajícího prokazatelně obdržel.
2. Právo na opravu nepřesných údajů
Dle čl. 16 GDPR má subjekt údajů právo na opravu nepřesných osobních údajů, které o něm bude Prodávající zpracovávat. Žádost o opravu osobních údajů je možné uplatnit na e-mailové adrese info@domkysrdcem.cz za podmínky doložení oprávněnosti uvedené žádosti.
3. Právo na výmaz
Dle čl. 17 GDPR má subjekt údajů právo na výmaz osobních údajů, které se ho týkají, pokud Prodávající neprokáže oprávněné důvody pro zpracování těchto osobních údajů. Pokud se subjekt údajů domnívá, že nedošlo k výmazu jeho osobních údajů, může uplatnit žádost o výmaz, a to písemně na adrese sídla Prodávajícího.
4. Právo na omezení zpracování
Dle čl. 18 GDPR má subjekt údajů do doby vyřešení podnětu právo na omezení zpracování, pokud bude popírat přesnost osobních údajů, důvody jejich zpracování nebo pokud podá námitku proti jejich zpracování, a to zasláním písemné žádosti s úředně ověřeným podpisem na adresu sídla Prodávajícího.
5. Právo na oznámení opravy, výmazu nebo omezení zpracování
Dle čl. 19 GDPR má subjekt údajů právo na oznámení ze strany Prodávajícího v případě opravy, výmazu nebo omezení zpracování osobních údajů.
6. Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů
Dle čl. 21 GDPR má subjekt údajů právo vznést námitku proti zpracování jeho osobních údajů z důvodu oprávněného zájmu Prodávajícího.
V případě, že Prodávající neprokáže, že existuje závažný oprávněný důvod pro zpracování, který převažuje nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, Prodávající zpracování na základě námitky ukončí bez zbytečného odkladu. Námitku je možné poslat písemně na adresu sídla Prodávajícího.
7. Právo na odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů
Dle čl. 21 GDPR má subjekt údajů právo vznést námitku proti zpracování jeho osobních údajů z důvodu oprávněného zájmu společnosti Domky srdcem, s.r.o. V případě, že společnost Domky srdcem, s.r.o. neprokáže, že existuje závažný oprávněný důvod pro zpracování, který převažuje nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, společnost Domky srdcem, s.r.o. zpracování na základě námitky ukončí bez zbytečného odkladu. Námitku je možné vznést zasláním na emailovou adresu info@domkysrdcem.cz.
8. Automatizované individuální rozhodování včetně profilování
Subjekt údajů má právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které by pro něj mělo právní účinky nebo se jej obdobným způsobem významně dotklo. Prodávající uvádí, že neprovádí automatizované rozhodování bez vlivu lidského posouzení s právními účinky pro subjekty údajů.
9. Právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů
Subjekt údajů má právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
Obchodní podmínky
společnosti Domky srdcem, s.r.o.
Se sídlem Půlkruhová 186/11, 160 00 Praha 6
IČO: 10793089
zastoupené: Ing. arch. Markem Pavlasem, jednatelem
Obchodní podmínky platné pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.domkysrdcem.cz
1. Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) společnosti Domky srdcem, s.r.o., IČO 10793089 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://www.domkysrdcem.cz (dále jen „webová stránka“) a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
- Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky prodávajícího umístěné na adrese www.domkysrdcem.cz a další související právní vztahy.
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem a kupující, který spotřebitelem není. Kupující spotřebitel nebo jen spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná (dále jen „spotřebitel“). Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
- Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem.
2. Uzavření kupní smlouvy
- Veškerá prezentace zboží umístěná na webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny v Kč (korunách českých) včetně daně z přidané hodnoty. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Webové rozhraní obchodu dále obsahuje informace o nákladech na sestavení a ukotvení zboží do země. Případná příprava staveniště bude řešena na základě individuálně sjednaných podmínek.
- Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží,
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
Kupující je při objednávání zboží povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje.
- Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „ODESLAT“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající nejpozději do 2 pracovních dní po obdržení objednávky kupujícímu potvrdí přijetí resp. odmítnutí objednávky elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
- Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
- Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká potvrzením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
- Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
3. Cena zboží a platební podmínky
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy kupující hradí bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 123-3998880227/0100, vedený u společnosti Komerční banka, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“).
- Společně s cenou za zboží je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s balením a dodáním zboží.
- Prodávající po uhrazení ceny zboží vystaví na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu a zašle ji na adresu elektronické pošty kupujícího.
- Cena za zboží je splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
- Kupující je povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek kupujícího uhradit cenu za zboží splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4. Odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem
- Spotřebitel má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě, a to na adresu e-shopu či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@domkysrdcem.cz. Pro odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek.
- V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.1 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku zrušuje. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu. Dopravní obal zboží výrazně označte "E-SHOP - ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY".
- Ve lhůtě deseti (10) dnů od vrácení zboží spotřebitelem dle čl. 5.2 obchodních podmínek je prodávající oprávněn provést přezkoumání vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno.
- V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.1 obchodních podmínek vrátí prodávající kupní cenu spotřebiteli nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od spotřebitele přijal. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Spotřebitel bere na vědomí, že pokud zboží vrácené spotřebitelem bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči spotřebiteli nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na náhradu škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku spotřebitele na vrácení kupní ceny. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.
- Spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
5. Přeprava a dodání zboží
- Způsob doručení zboží určuje prodávající.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
- V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.
6. Práva z vadného plnění (Reklamační řád)
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Ustanovení uvedená v čl. 6.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese info@domkysrdcem.cz nebo v provozovně prodávajícího na adrese Pernerova 293/11, 180 00 Praha 8. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
- Kupující není oprávněn uplatnit právo z vady na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím nebo to vyplývá z povahy věci.
- Jestliže je kupní smlouva vadami porušena podstatným způsobem, může kupující požadovat:
- odstranění vady dodáním zboží bez vad, dodáním chybějícího množství zboží nebo opravou zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupení od kupní smlouvy.
- Nezvolí-li kupující své právo včas nebo se jedná o nepodstatné porušení kupní smlouvy má kupující právo na odstranění vady, anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Dopravní obal zboží výrazně označte "E-SHOP - REKLAMACE".
7. Další práva a povinnosti smluvních stran
- Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
- Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící e-shop prodávajícího (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící e-shop prodávajícího.
- Kupující není oprávněn při využívání e-shopu prodávajícího používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz e-shopu prodávajícího. E-shop prodávajícího je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1, písm. e) občanského zákoníku.
- Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8. Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů
- V případě, že dojde mezi kupujícím - spotřebitelem a prodávajícím ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2 (dále jen „ČOI“)
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Spotřebitel může rovněž využít platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/. - Postup při mimosoudním řešení spotřebitelského sporu je takový, že se zahajuje na návrh spotřebitele u ČOI, který musí obsahovat:
- identifikační údaje stran sporu (spotřebitele a prodávající),
- úplné a srozumitelné vylíčení rozhodných skutečností (co je sporné),
- označení, čeho se navrhovatel (spotřebitel) domáhá (např. vrácení kupní ceny, výměny zboží apod.),
- datum, kdy navrhovatel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé (např. první reklamace),
- prohlášení, že ve věci nerozhodl soud, nebyl vydán rozhodčí nález a nebyla uzavřena dohoda stran v rámci mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a ani nebylo zahájeno řízení před soudem, rozhodčí řízení nebo mimosoudní řešení spotřebitelského sporu podle tohoto zákona,
- datum a podpis navrhovatele (spotřebitele).
K návrhu se přiloží doklad o skutečnosti, že se navrhovateli - spotřebiteli nepodařilo spor vyřešit přímo (například vzájemná korespondence apod.), a další písemnosti dokládající tvrzené skutečnosti, jsou-li k dispozici. K návrhu se přiloží plná moc, je-li navrhovatel zastoupen na základě plné moci.
Návrh lze podat zejména písemně nebo ústně do protokolu anebo elektronicky prostřednictvím on-line formuláře uvedeného na internetových stránkách ČOI, podepsaný uznávaným elektronickým podpisem nebo zaslaný prostřednictvím datové schránky osoby, jež návrh podává. Za podmínky, že je návrh do 10 dnů potvrzen, popřípadě doplněn jedním ze způsobů uvedených ve větě první, je možno jej podat pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím telefaxu nebo veřejné datové sítě bez použití uznávaného elektronického podpisu. - Navrhovatel může podat návrh u ČOI nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé (např. odstoupení od smlouvy/reklamace).
- Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení. U zvlášť složitých sporů lze uvedenou lhůtu prodloužit, a to nejvýše o dalších 90 dnů.
- Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů se nezpoplatňuje. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.
9. Ochrana osobních údajů
Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10. Doručování
Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou bude druhé smluvní straně doručena elektronickou poštou. Kupujícímu je doručováno avízo o zpracování či nezpracování objednávky a předání zboží dopravci na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho objednávce.
11. Závěrečná ustanovení
- Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
- Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknuta platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. Obchodní podmínky jsou přístupné na e-shopu na adrese https://www.domkysrdcem.cz/kosik.
- Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář odstoupení od kupní smlouvy.
- Kontaktní údaje prodávajícího: Domky srdcem, s.r.o., se sídlem Půlkruhová 186/11, 160 00 Praha 6, identifikační číslo: 10793089, tel.: +420 732 506 671 e-mail: info@domkysrdcem.cz.
- Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 26. 4. 2021.